برند فرانسوی رنو باوجودآنکه حضوری قدرتمند در بازار خاورمیانه ندارد ولیکن به نظر می رسد تغییری درراه است. رنو با استفاده از پلتفرم های جدید خود در راستای گسترش محصولات در بازار است. شایان ذکر است که یکی از اهداف رنو حضور بیشتر در بخش D (خودروهای با سایز بزرگ نظیر سدان ها و SUVها) است که محصولات ارائه شده در چند سال اخیر نیز موید این مطلب است. از خودروهایی که با استفاده از این پلتفرم جدید رنو در بازار موجود است می توان به کولیوس و تلیسمان اشاره نمود. کولیوس خودرویی SUV است و اشتراکات زیادی با نیسان X-Trail دارد. تلیسمان نیز سدانی بزرگ و زیبا از این خودروساز فرانسوی است. در کنار کولیوس، رنو با تلیسمان رویایی بلندپروازانه در سر می پروراند و آنهم تبدیلشدن به بهترین فروش در سهم بازار خودروهای سدان سایز D، در خاورمیانه است. هدفی بسیار جسورانه ولیکن باید دید رنو تلیسمان توان رقابت با غول هایی چون هیوندای سوناتا، تویوتا کمری و کیا اپتیما را دارد یا خیر.