معرفی زوتی T600 محصول جدید سایپا

هفدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو شیراز از ۲۶ تا ۲۹ تیرماه  کار خود را آغاز کرده و شرکت سایپا با دست پر به این نمایشگاه آمده است .

 محصول جدید خودروسازی سایپا با برند زوتی چند روزی است درنمایشگاه خودرو شیراز معرفی شده است.

یکی از این خودروهای مهم که در آینده نزدیک پیش فروش خواهد شد از برند آشنای زوتی به نام زوتی  T600 است.

درواقع بهتره بگوییم کمپانی کپی کار زوتی یک محصول کپی شده از تیگوان را وارد بازار کشورمان کرده است .

در ادامه به معرفی کوتاه این خودروی جذاب چینی می پردازیم.

خودروی زوتی  تی 600 اولین بار در سال 2013 وارد بازار چین شد، ابتدا ازاین خودرو در شهر بزرگ میژو دراستان گانگداون  رونمایی شد.

در نگاه اول شباهت این خودرو با فولکس واگن تیگوان نسل قبل شما را شگفت زده می کند، اما باید بگوییم که زوتی جز کپی کاری هیچ خلاقیتی در طراحی و زبان طراحی خودش ندارد.

 زوتی تی 600 در دو نوع مدل مختلف دیگر هم تولید می شود، یکی زوتی تی 600 اسپرت و دیگری زوتی تی 600 کوپه. قیمت این سه مدل خودرو در چین از 98 هزار یوان شروع و تا 160 هزار یوان شروع می شود.


موتور زوتی تی 600
 پیشرانه زوتی T600  در اصل 188 اسب بخار قدرت دارد و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متر را تولید می کند. زوتی T600 به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه مجهز است و توان موتور را به چرخ های جلو می رساند. البته این خودرو هم به صورت تک دیفرانسیل و چهار چرخ قایل سفارش است. 

حداکثر سرعت زوتی  در حدود 180 کیلومتر در ساعت خواهد بود. مصرف سوخت ترکیبی در مجموع صدکیلومتر مسیر شهری و جاده ، برابر با ۸.۲ الی ۸.۵ است.  از لحاظ ایمنی این خودرو فقط 4  ستاره ایمنی را دریافت کرده است ولی به 6 کیسه هوا مجهز است که می توان این خودرورا ایمن قلمداد کرد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زوتی رقم ۹٫۵ ثانیه را توانسته ثبت کند که نشان دهنده یک خودروی پر شتاب است. 

کابین زوتی 
درباره طراحی داخلی این خودرو نیز باید اشاره کرد که جنس متریال استفاده شده در ساخت اتاق داخلی T600 عالی و درجه یک است  و با توجه به طراحی ادوات و داشبورد این خودرو که مشابه کابین تیگوان و برخی مدل‌های کره‌ای موجود در بازار داخلی کشور است، به طور کلی طراحی بیرونی خودرو تقریبا قدیمی شده است و جلوه و زیبایی خودروهای رقیبی مثل بی وای دی اس 7 و تیگو 7 چری ندارد. جالب اینجا است که در نسخه اسپرت و کوپه طراحی داخل کابین کاملا متفاوت و جذاب تر است .

تجهیزات و امکانات رفاهی:
از تجهیزات رفاهی و سرگرمی  این شاسی بلند  زوتی  تی 600   می توان به لیست بلند بالایی اشاره کرد :
شارژر بی‌سیم، سیستم تهویه اتوماتیک ، سیستم‌های ترمز BOS، EBD و ABS ، صفحه کیلومتر دیجیتالی تطبیق پذیر با نور محیط ، صفحه نمایشگر لمسی  10 اینچی ،اینترنت 4G، فرمان برقی، استارت دکمه‌ای، تودوزی چرم، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، مانیتور، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سنسور نور، چراغ شوی، نور زنون، شش کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه ،وای فای، اتصال بلوتوث وتلویزیون.