خودروهای کوپه، با جثه‌ای کوچک‌تر از حالت عادی، خودبه‌خود ذهنیت سرعت و شتاب را به بینندگان القا می‌کند. در میان خودروهای کوپه، می‌توانید ردپای خودروسازهای لوکس را مشاهده کنید. در این دسته بدنه، از تولیدات شرکت مازراتی، بنز، بی ام دبلیو تا هیوندا و تویوتا را مشاهده می‌کنیم. این خودروها غالباً طراحی زیباتر و جوان‌پسند‌تری نسبت به خودروهای سواری و یا شاسی‌بلند دارند و برای اینکه رانندگان بتوانند قدرت مانور بیشتری در هنگام رانندگی داشته باشند، با ارتفاع کمتری نسبت به جاده تولید می‌شوند. زیرا کمک‌فنر کوتاه، در عین خشک‌تر کردن سواری، قدرت مانور یا اصطلاحاً هندلینگ خودرو را افزایش می‌دهد.

قدرت موتور این خودروها نیز غالباً به نسبت بدنه‌های کوچکشان قوی است. این قدرت بالا برای تولید شتاب بیشتر برای آن‌ها طراحی‌شده است. در بیمه عمر با قیمت بیمه مناسب و البته مقایسه بیمه مناسب

اگر بخواهیم بازار فروش خودرو کارکرده را در این کلاس بدنه بررسی کنیم، می‌توانیم دریابیم به دلیل محدود بودن خریداران  این طیف خودرویی، کمی سختی در فروش ملموس است. به این معنی که باید مدت بیشتری به نسبت یک خودرو سواری را صبر کنیم  تا آن را به فروش برسانیم. طبیعتاً به همین دلیل نیز خرید آن کمی ازنظر اقتصادی ریسک محسوب می‌شود.

اگر بخواهیم همه خودروهای کوپه موجود در ایران را ازنظر شتاب از کم به زیاد بررسی کنیم، می‌توانیم BMW Z4 را برنده رقابت شتاب معرفی کنیم. این خودرو با شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۵.۷ ثانیه، با پشت سر گذاشتن مازراتی و مدل‌های بنز، سریع‌ترین کوپه در ایران است.

از طرف دیگر هم کندترین کوپه در ایران، GT86 از  شرکت تویوتا است که با شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۸.۲ ثانیه، لقب کندترین را به خود تخصیص داده است.

البته این دو خودرو به ترتیب ۲۸۲ میلیون تومان و ۱۱۹ میلیون تومان در بازار خودروهای دست‌دوم در ایران معامله می‌شوند و این نکته حائز اهمیتی است که، باوجوداینکه تویوتا GT86 از مدل Z4 در حدود ۱۶۳ میلیون تومان ارزان است، بازهم توانسته رقابت نزدیکی با آن داشته باشد. تفاوت شتاب این دو خودرو در حدود ۲.۵ ثانیه در ۱۰۰ متر می‌باشد.