شما می‌توانید رد پای فرانسوی‌ها را در این بازار نیز ببینید. خودروهایی نظیر تندر90، ساندرو، ساندرو استپ وی، سیمبل، مگان نمونه‌ای از این خودروها هستند. تندر 900 و ساندرو، هر دو محصول یک خانواده هستند و درمجموع به میزان قابل‌توجهی باهم شباهت دارند. در این مقاله قصد داریم این دو رقیب را از زوایای زیر بررسی کنیم:

مشخصات ظاهری

مجموعاً این دو خودرو که به L90 و B90 معروف هستند، دو مدل یک محصول هستند و یکی سدان و دیگری هاچ بک است. این دو محصول ازنظر زشتی چهره از جلو، باهم برابرند، ولی ساندرو کمی از پشت به خودرو هیوندا i30 شباهت دارد که ظاهر آن را آراسته‌تر از نسخه سدان خود کرده است. ولی درمجموع هیچ‌کدام را نمی‌توان جزو خودروهای زیبا تلقی نمود.

مصرف سوخت

مصرف این دو خودرو تقریباً باهم برابر است. در وب‌سایت ایران‌خودرو مصرف شهری تندر90 را عدد 11.1 لیتر در 100 کیلومتر قید کرده است که به گفته دارندگان این خودرو، این عدد در صورت سلامت فنی خودرو، در کامپیوتر آن، عدد 9.1 را نشان می‌دهد. ولی از این موضوعات بگذریم، جالب این است که باوجوداینکه ساندرو نمونه هاچ بک است، میزان سوخت هر دو آن‌ها یکسان می‌باشد.

چه خبر از موتورها

نام دو موتور باهمدیگر متفاوت است. موتور نصب‌شده روی ساندرو با نام K4MC6 و موتور نصب‌شده روی تندر90 K4M نام دارد. این دو موتور هر دو 4 سیلندر و خطی، با استاندارد آلایندگی یورو 4 و توان 105 اسب بخار هستند. این نشان می‌دهد که این دو خودرو عیناً ازنظر موتوری نیز باهم تشابه دارند.

آیا شتابشان متفاوت است؟

آری، شتاب این دو خودرو متفاوت است، ولی مطمئن باشید تفاوت چندانی را نمی‌توانید حس کنید و مانند تمامی علائم دیگر، شتابشان در حدود 0.5 ثانیه با یکدیگر تفاوت دارد.

از ایمنی چه خبر؟

هر دو خودرو در بحث ایمنی، 3 ستاره‌اند و این ستاره‌ها را از اروپا همراه آورده‌اند که ازین بابت از بسیاری از خودروهای داخل بازار برتری دارند.

خرید و فروش خودرو دست‌دوم

تکلیف رنو تندر90 در بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده مشخص است! این خودرو از استاندارد خوبی برای این  موضوع بهره‌مند می‌باشد. بیایید به سراغ ساندرو برویم، با توجه به اینکه هنوز این خودرو به فروش زیاد در معاملات خودرو دست‌دوم وارد نشده است، ولی با همین وضعیت نیز بازار خرید و فروش آن قابل‌قبول است.