معایب چانگان CS35، کراس‌اوری زیبا که خالی از عیب نیست!

روزبه‌روز بر تعداد برندهای نام‌آشنا و ناآشنا در بازار خودروی کشور افزوده شده و در این میان، چینی‌ها گوی سبقت را از رقبا ربوده اند. امروز در بازار خودرو با انبوهی از شرکت‌های چینی مواجه هستیم که علی رغم همه بدبینی ها برخی از آن‌ها نظیر دانگ‌فنگ، برلیانس، چانگان و ... از استقبال خوبی در بازار برخوردار هستند. چانگان در زمره یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروی چین و با یک سابقه حدود 150 ساله قرار دارد که در چند سال اخیر وارد همکاری با سایپا شده است. چانگان در بدو ورود خود، سگمنت کراس‌اورها را نشانه رفت چرا که از علاقه و عطش بازار نسبت به این نوع خودروها آگاه بود. این کمپانی با عرضه کراس‌اور CS35 نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. با وجود برخی مزایای نسبی، این خودروها، همانند سایر محصولات چینی خالی از ایراد نبوده و نیستند که در ادامه به بیان برخی نقاط ضعف چانگان CS35 خواهیم پرداخت.

پیشرانه ضعیف

چانگان CS35 سایپا,1397 اتومات

چانگان CS35 از یک موتور 1600 سی‌سی بهره می‌برد که قادر به تولید 123 اسب بخار توان در 6000 دور در دقیقه و 160 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه است. این موتور کم‌قدرت هیچ تناسبی با وزن 1290 کیلوگرمی خودرو نداشته و همین امر باعث شده است تا شتاب صفر تا 100 خودرو به 15 ثانیه برسد که برای خودرویی در این کلاس قیمتی اصلا مطلوب نیست و چابکی لازم را ندارد. شاید عده‌ای بر این باور باشند که استفاده از این موتور کوچک و کم‌توان با انگیزه کاهش استهلاک و مصرف سوخت انجام گرفته است ولیکن جالب است بدانید که چانگان CS35 مصرف آنچنان کمی هم ندارد و در جاده، شهر و حالت ترکیبی به ترتیب 5.8، 15 و 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر سوخت مصرف می‌کند.

کیفیت پایین کابین

چانگان CS35 سایپا,1397 اتومات

اکثر قریب به اتفاق کمپانی‌های چینی از مواد بی‌کیفیت در داخل کابین استفاده می کنند و چانگان نیز از این قاعده مستثنی نیست. چانگان تمامی سعی خود را کرده است تا تا ارزان‌سازی CS35، به کاهش کیفیت خودرو منجر نشود ولیکن در این ماموریت خطیر موفق نبوده است چرا که در طراحی داشبورد از پلاستیک خشک با کیفیت پایین استفاده شده است که سروصدای آن در یک بازه زمانی کوتاه چندان دور از انتظار نیست. این کیفیت پایین به همراه بوی نامطبوع پلاستیک مورد استفاده، می‌تواند لذت یک سواری دلچسب و آرامش‌بخش را برهم بزند.

فضای بار کم

چانگان CS35 از آن دست کراس‌اورهایی است که فضای تقریبا کافی را برای سرنشینان فراهم کرده و نباید نگرانی از این حیث داشته باشید ولیکن فضای بار آن بسیار کم و در حدود 385 لیتر است که برای مسافرت‌های خانوادگی، به هیچ وجه گزینه مناسبی نخواهد بود. هر چند راهکارهایی نظیر باربند و جمع نمودن صندلی‌ها، تا حدودی می‌تواند این نقیصه را جبران کند ولیکن این راهکارها صرفا به عنوان یک مسکن عمل نموده و می‌باید از همان ابتدا فکری به حال آن می‌شد.

خدمات پس از فروش ضعیف

چانگان CS35 سایپا,1397 اتومات

خدمات پس از فروش یکی از مهم‌ترین نکاتی است که به هنگام خرید خودرو باید مد نظر قرار گیرد. با وجود آنکه سایپا به عنوان یکی از قطب‌های بازار خودروی کشور، عاملیت مونتاژ و توزیع محصولات چانگان را بر عهده دارد ولیکن در حوزه خدمات پس از فروش بسیار ضعیف عمل کرده و به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست. قطعات یدکی چانگان CS35 در بازار کمیاب و بعضا نایاب بوده و در مراجعه به مراکز خدمات پس از فروش، به احتمال فراوان، آزرده‌خاطر و شاید حتی سرخورده شوید.

بازار دست دوم ضعیف

اصولا یکی از بزرگترین معایب محصولات چینی، افت کیفیت محسوس آن‌ها حتی در همان سال‌های ابتدایی است و چانگان CS35 هم به عنوان یک خودروی چینی، از این عیب مصون نبوده و خریداران ترجیح می‌دهند به جای خرید خودرو کارکرده ولو به قیمت نازل، سراغ مدل صفر آن بروند. همین امر باعث شده است تا مالکان این خودرو، جهت فروش خودرو با چالش‌های اساسی روبرو شوند و بیش از پیش به ضرب‌المثل "مال بد بیخ ریش صاحبشه" ایمان بیاورند!

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده گالری تصاویر این خودرو کافی سایت به صفحه نقد و بررسی چانگان CS35 مراجعه نمائید. همچین قیمت چانگان CS35 به ازای تمامی سالها در صفحه قیمت همراه مکانیک قرار گرفته است.