13 شاسی بلند وارداتی محبوب و پر فروش در بازار خودرو کشور


بنا به درخواست مخاطبین سایت همراه مکانیک، در این مقاله به معرفی محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای شاسی بلند و کراس اوورهای شهری از کشورهایی مانند ژاپن، کره و فرانسه می پردازیم. با توجه به لیست بلند این شاسی بلندها تنها به معرفی کوتاه، مزایا و معایب هرکدام خواهیم پرداخت. درادامه با ما همراه باشید.

1-  رنو داستر


رنو داستر,2017 PE دو دیفرانسیل


رنو داستر یا داچیا داستراولین شاسی بلند مشترک بین رومانی ها و فرانسوی ها است که نخستین بار در سال 2010 در طی همکاری مشترک دو خودروساز بزرگ رنو و داچیا معرفی و تولید شد.

داستر چند سالی است که توسط نگین خودرو نماینده رسمی رنو در ایران وارد بازار ایران شده است. رنو داستر در تیپ‌های PE و SE به صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به فروش می‌رسد. قیمت رنو داستر در مدل دو دیفرانسیل 2017 در محدوده 220 تا 250 میلیون تومان معامله می شود.

رنو داستر مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ به حجم 2.0 لیتری است که دارای حداکثر توان خروجی 135 اسب بخار و گشتاور مناسب 195 نیوتن متر می باشد. وظیفه انتقال قدرت توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک انجام می شود. مصرف سوخت ترکیبی داستر حدود 9 لیتر در هر صد کیلومتر است. از قابلیت های خوب داستر می توان به شاسی محکم و آفرود بودن خودرو اشاره کرد.

مزایا رنو داستر

معایب مزایا رنو داستر

قطعات با کیفیت و استهلاک کم
فضای مناسب برای سرنشین
قیمت مناسب قطعات
مناسب برای آفرود در نسخه دو دیفرانسیل
مصرف کم
گیربکس هوشمند

طراحی ساده و بدون جذابیت
طراحی بد کابین خودرو
کیفیت پایین قطعات داخل کابین
ضعف در آپشن و امکانات رفاهی
هندلینگ پایین خودرو
کیفیت سواری نچندان لذت بخش
ایمنی پایین

 

2- سانگ یانگ تیوولی


/سانگ یانگ تیوولی,2018 آرمور، 6 ایربگ، سانروف، کیلس استارتر، سنسور پارک جلو و عقب، 2 گرمکن، esp، کنترل شیب - شرکتی


کراس اوور سانگ یانگ تیوولی شاید به جرات جزو زیباترین محصولات کمپانی سانگ یانگ باشد که در سال 2014 در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. در سال 2015 این زیبای کره ایی وارد بازار جهانی از جمله بازار کره ایی پسند ایران شد. درهمان ابتدای ورودش توانست نظر مشتریان ایرانی را جذب کند و به گفته شرکت رامک خودرو تیوولی جزو پرفروش ترین محصولات این شرکت به حساب می آید. سانگ یانگ تیوولی محصول خاصی است که افراد با سلیقه های خاص را به خود جلب می کند. طراحی نمای جلو و عقب شما را یاد محصولات مینی ماینر می اندازد. قیمت سانگ یانگ تیوولی در بازار کشورمان در تیپ فول آرمور حدود 300 میلیون تومان است.

سانگ یانگ تیوولی مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر به حجم 1600 سی سی می باشد که دارای حداکثر توان خروجی 128 اسب بخار و گشتاور مناسب 160 نیوتن متراست .

 گیربکس تیوولی 6 سرعته از نوع تیپ ترونیک ساخت شرکت ژاپنی AISIN است که باعث شده مصرف سوخت ترکیبی 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر داشته باشد.

مزایا سانگ یانگ تیوولی

معایب سانگ یانگ تیوولی

طراحی جذاب و جوان پسند
امکانات رفاهی و بالا
خدمات پس از فروش مناسب شرکت وارد کننده
مصرف سوخت اقتصادی
شتاب گیری مناسب نسبت به رقبا

دید محدود خودرو
فاصله کم خودرو با زمین
 
شتاب ضعیف خودرو
قطعات مصرفی گران

 

3- رنو کولئوس


رنو کولیوس,2018 6 ایربگ، سقف پانوراما، 2گرمکن 2سردکن، کیلس استارتر، اتوپارک، رادار نقطه کور، صندلی های جلو برقی، سیستم صوتی BOSE، صندوق برقی  - شرکتی نگین خودرو


رنو کولئوس نسل دوم اولین خودروی زیبای رنو است که نسل اول آن در سال 2007 معرفی شد و نسل دوم آن در سال 2016 بر روی خط تولید قرار گرفت.

 کولئوس جدید از همکاری رنو و نیسان شکل گرفته است، این پلتفرم درخودروهای دیگری چون رنو کجار و نیسان ایکس تریل مورد استفاده قرار گرفته است.

رنو در کولئوس جدید از طراحی بدنه بسیار زیبا، مدرن و هماهنگ استفاده کرده است. این زبان طراحی باعث شده کولئوس جزو زیباترین خودروهای وارداتی کشور باشد.

رنو کولئوس جدید از یک پیشرانه 4 سیلندرکه با حجم 2488 سی سی حداکثر می تواند 170 اسب بخار قدرت را تولید کند بهره می برد. گیربکس این خودرو CVTشیفت ترونیک اتوماتیک است که باعث شده این شاسی بلند در بعضی جاده ها مثل جاده های کوهستانی کمی سنگین و کند عمل کند.

مصرف سوخت رنو کولئوس8.3  لیتر بنزین در 100 کیلومتر است. رنوکولیوس از هر نظر یک ماشین متفاوت و بسیار عالی از برند رنو در کلاس جهانی است که باعث شده اسم رنو بار دیگر به سر زبان ها بیفتد. قیمت رنو کولئوس در بازار آزاد زیر 600  میلیون تومان برآورد می شود.

مزایا رنو کولئوس

معایب رنو کولئوس

طراحی بسیار زیبا و مدرن
عملکرد مناسب گیربکس با موتور خودرو
امکانات قابل قبول و لوکس
فضای مناسب برای سرنشین های خودرو و صندوق عقب جادار

گیربکس کند
کیفیت پایین قطعات داخل کابین

 

 

4- کیا سورنتو


کیا سورنتو,2017 6 ایربگ، سقف پانوراما، اتوپارک، صندوق برقی، 5 گرمکن 2 سردکن، موتور GDi، کیت GT line، چراغ مه شکن 4 تکه، رکاب فلزی، اتوپارک، دوربین 360، رادار بین خطوط، سیستم اینفینیتی - وارداتی


کیا سورنتو یک شاسی بلند پرطرفدار و محبوب در کره محسوب می شود. نسل اول کیا سورنتو در سال 2002 و نسل های بعدی در سال های 2010 و 2015 معرفی شدند.

در نمای ظاهری کیا سورنتو از زبان طراحی جدید کیا بهره مند شده است که باعث شده طراحی این خودرو شکیل و عامه پسند باشد.  کیا سورنتو در بازار جهانی در دو مدل تک دیفرانسیل 5 نفره و مدل دو دیفرانسیل 7 نفره به فروش می رسد.

کیا سورنتو مجهز به یک موتور چهار سیلندر خطی GDI با حجم 2359 سی سی است که دارای حداکثر توان خروجی 188 اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقیقه و گشتاور 241 نیوتن متر در دور موتور 4000 دور در دقیقه است. گیربکس این خودرو از نوع 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک با مصرف سوخت میانگین 9 لیتر در هر 100 کیلومتر است. قیمت سورنتو 2017 فول در بازار کشور حدود 650 تا 700 میلیون تومان است.

مزایا کیا سورنتو

معایب کیا سورنتو

طراحی جدید و عامه پسند
فضای داخلی جادار
امکانات رفاهی بالا
 
سیستم تعلیق خوب
کیفیت بالای کابین
گارانتی 7 ساله جهانی کیا موتورز

عدم قابلیت آفرود
مصرف سوخت نسبتا زیاد
گیجی بیش از حد فرمان
قیمت بالا
 برای مدل 2016 و 2017

 

 

5-  کیا اسپورتیج


کیا اسپورتیج,2017 سقف پانوراما، 6 ایربگ، کیلس استارتر، دوربین دنده عقب، 5 گرمکن، 2سردکن، درایو مد، شیب سنج، ESP، سیستم صوتی JBL، اتوهلد، موتور GDI - شرکتی


نسل جدید کیا اسپورتیج 2016 در واقع نسل چهارم این شاسی بلند پر فروش است. نسل اول آن در سال 1993 و نسل دوم و سوم به ترتیب در سال های 2005 و 2010 معرفی شدند.

کیا اسپورتیج جدید از نظر ظاهری چندان مانند سه نسل قبلی جذاب و جوان پسند نیست ولی طراحی قابل قبولی دارد. کیا اسپورتیج یک کراس اوور شهری است پس نباید توقع استفاده آفرودی از آن را داشته باشید.

کیا اسپورتیج جدید از یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که قادر است 177 اسب بخار قدرت و 227 نیوتن متر گشتاور تولید کند. جعبه دنده کیا اسپورتیج  از نوع 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است ک قدرت را به هر چهار چرخ (AWD) انتقال می دهد. قیمت کیا اسپورتیج QL در ایران حدود 500 میلیون تومان است.

مزایا

معایب

طراحی جذاب
ارگونومی خوب داشبورد
گیربکس 6 سرعته هوشمند
عملکرد مناسب ترمزها
مصرف سوخت پایین

عملکرد خشک و محکم فنربندی
هندلینگ ضعیف سر پیچ ها
عایق بندی نامناسب اتاق
سروصدای زیاد کابین

 

 

6- تویوتا راوفور


تویوتا راو 4,2018 فول عمان، 6 ایربگ، صندلی چرم، کیلس استارتر، مانیتور فول تاچ، سیستم تهویه دوال، صندوق برقی با سنسور پا، انجین استارت، آینه تاشو برقی - شرکتی


تویوتا  راوفور 2018 در واقع نسل پنجم این شاسی بلند محبوب ژاپنی است. نسل قبلی  راوفور که از نظر ظاهری، طراحی جذابی نداشت و بسیار ساده بود؛ نتوانست بین مردم ایران طرفدار زیادی داشته باشد. اما نسل چهارم که در سال 2014 وارد کشورمان شد توانست به محبوبیت خاصی دست پیدا کند. از ویژگی های مثبت تویوتا راوفور  م یتوان به کیفیت بالای مونتاژ و استهلاک کم خودرو و هندلینگ عالی آن اشاره کرد.

در قلب تپنده راوفور یک موتور 2.5 لیتری وجود دارد که می تواند 177 اسب بخار را در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 233 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 4100 دور در دقیقه تولید کند. میانگین مصرف سوخت راوفور مدل 2017 حدود 9 لیتر بر هر صد کیلومتر است. از نقاط ضعف راوفور هم می توان به گیربکس 6 سرعته این خودرو اشاره کرد که به خوبی قدرت موتور را به چرخ های جلو منتقل نمی کند.

 قیمت جهانی تویوتا راوفور حدود 28 هزار دلار است و این روزها قیمت تویوتا راوفور نسخه 2018 سفارش عمان راوفور در تیپ فول حدود 650 تا 670 میلیون تومان است.

مزایا تویوتا راوفور

معایب تویوتا راوفور

طراحی زیبا و مدرن
کیفیت ساخت بالا
 
موتور پرقدرت و پرشتاب
کیفیت بالای کابین خودرو
استهلاک کم

نفوذ صدا به داخل کابین
قیمت بالا
 
گیربکس نه چندان هوشمند
سیستم تعلیف ضعیف

 

7- تویوتا CHR


تویوتا CHR,2018 هیبرید Advance plus، سه رادار، صندلی پارچه، دوربین عقب، ترمز دستی برقی، آینه تاشو برقی - شرکتی

تویوتا CHR جدیدترین کراس اوور ژاپنی است که بهتراست آن را هاچبک جذاب و مدرن تویوتا بنامیم.

 از هر زاویه که به تویوتا CHR بنگرید جذاب و دلربا است و می تواند در همان نگاه اول با طراحی منحصر به فرد تویوتا شما را مجذوب خودش کند. خطوط تیز و خشن در سرتاسر این خودرو حتی در داخل کابین هم مشهود است.

 تویوتا CHR بیشتر به یک سفینه فضایی شبیه است تا یک کراس اوور کوچک شهری اما همین طراحی جذاب هم کاستی هایی مانند دید بد اطراف خودرو ، فضای بسیار کوچک داخل کابین و سیستم تعلیق نه چندان مدرن را داراست.

 تویوتا CHR در ایران با دو نوع موتور مختلف عرضه می شود که یکی از آنها بنزینی با موتور توربو شارژ است و دیگری از نوع هیبریدی است.

نسخه بنزینی تویوتا CHR از موتور 1.2 لیتری 4 سیلندر توربو با 115 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. مدل هیبریدی هم از دو موتور بهره می برد که یکی موتور 1.8 لیتری بنزینی و دیگری موتور الکتریکی است. مجموع توان این دو موتور در حدود 122 اسب بخار است.

تویوتا CHR در سه تیپ ادونس، لانچ و آیکون ارائه می شود که اختلاف قیمتی بین 20 تا 30 میلیون تومان دارند. قیمت تویوتا CHR نسخه فول یعنی لانچ دو دیفرانسیل در محدوده 490 تا 500 میلیون تومان قرار می گیرد.

مزایا تویوتا  CHR

معایب تویوتا  CHR

طراحی مدرن و بی نظیر
راندمان عالی هر دو پیشرانه
لیست آپشن کامل
کیفیت متریال عالی
مصرف بسیار کم
قیمت ارزان در نسخه جهانی

فضای عقب و صندوق عقب کم جا هستند
دید عقب ضعی
سیستم تعلیق ضعیف در جاده ها

 

 

8- هیوندای سانتافه


هیوندای سانتافه,2018 دو دیفرانسیل، 6 ایربگ، سقف پانوراما، 5گرمکن 2سردکن، کیلس استارتر، صندوق برقی، 4رادار، اتوپارک، دوربین 360، موتور GDi، دنده پشت فرمان - وارداتی


کراس اوور خوش تیپ هیوندای که همیشه مرکز توجه بسیاری از خریداران ایرانی بوده است سانتافه نام دارد که در حال حاضر نسخه 2017 یا همان نسل چهارم آن را در ایران موجود است. درمورد هیوندای سانتافه می توان ساعتها بحث کرد اما باید گفت کیفیت بالا، استهلاک کم ، مجهز بودن به امکانات روز دنیا و از همه مهمتر ایمنی بالا تنها تعدادی از خصوصیات منحصر به فرد هیوندای سانتافه 2017 هستند.

موتور هیوندای سانتافه ازنوع 4 سیلندر 2.4 لیتری است. مدل های موجود در ایران از دو نوع سریMPI  و GDI هستند. این پیشرانه در دور موتور 6300 دور در دقیقه قابلیت تولید 190 اسب بخار قدرت دارد. میانگین مصرف سوخت هیوندای سانتافه در سیکل ترکیبی 11.2 لیتر است.

هیوندای سانتافه به لطف بازار فروش عالی و شناخته شده بودن برند هیوندای، قیمت بالاتری نسبت به همکلاسانش دارد قیمت جهانی سانتافه فول دو دیفرانسیل 6 رادار حدود 38 هزار دلار است اما قیمت هیوندای سانتافه در بازار کشورمان در بازه قیمتی 670 تا 700 میلیون تومان قرار می گیرد.

مزایا هیوندای سانتافه

معایب هیوندای سانتافه

فضای جادار داخل

عایق بندی مناسب کابین

 دید محیطی کافی

فرمان پذیری خوب

امکانات قابل قبول

سواری لذت بخش

بازار دست دوم عالی

نبود ردیف سوم صندلی

سواری کند با هندلینگ بسیار ضعیف

کیفیت پایین کابین

شتاب ضعیف

مصرف سوخت بالا

قیمت قطعات مصرفی بالا

 

 

9- هیوندای توسان


هیوندای توسان,2017 تک دیفرانسیل، 2 ایربگ، سقف پانوراما، کیلس استارتر، صندلی چرم، رینگ 18 - وارداتی


هیوندای توسان با مدل 2018 وارد سومین فیس لیفت خودش شد که شباهت زیادی به نسل پنجم سانتافه 2017 دارد. توسان نیز همانند برادر بزرگترش سانتافه بازار دست دوم خیلی خوبی درکشورمان دارد. هیوندای توسان از لحاظ طراحی داخلی و ظاهری بسیار جذاب و مدرن است و توانسته طیف کثیری از جوانان را به خودش جذب کند. از لحاظ آپشن و تجهیزات رفاهی نیز توسان کم و کاستی نداشته و جزو بهترین های بازار محسوب می شود.

 هیوندای توسان در بحث سواری و لذت رانندگی نیز نسبت به دیگر رقبایش مثل کیا اسپورتیج و میتسوبیشی ASX یک سر وگردن بالاتر است.

هیوندای توسان به یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که 164 اسب بخار قدرت و 204 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال قدرت توسان به وسیله جعبه دنده 6 سرعته تیپ تیرونیک اتوماتیک صورت می‌گیرد. میانگین مصرف سوخت توسان 2018 حدود 8 لیتر است که نشان از کم مصرف بودن این کراس اوور کره ایی دارد.

قیمت هیوندای توسان 2018 فول رادار در حال حاضر در محدوده 480 تا 510 میلیون تومان قرار می گیرد.

مزایا هیوندای توسان

معایب هیوندای توسان

طراحی عالی
امکانات رفاهی بالا
امنیت بالا
کیفیت بالای ساخت
 

عملکرد نه چندان جالب پیشرانه و قدرت پایین
قیمت بسیار بالا
کیفیت پایین داشبورد
شتاب ضعیف

 

10- میتسوبیشی اوتلندر


میتسوبیشی اوتلندر,2018 تیپ 5، 7 ایربگ، دنده پشت فرمان، کروز، کیلس استارتر، سنسور پارک عقب و جلو، سانروف، صندلی راننده  برقی، 3 گرمکن، دوربین دنده عقب، درب صندوق برقی،دوربین 360، ترمزدستی برقی- شرکتی


میتسوبیشی اوتلندر زمانی که وارد کشورمان شد قصد داشت بازار شاسی بلندهای سایز بزرگ را در کشور تصرف کند اما به دلیل ظاهر نه چندان جذاب، کیفیت پایین مونتاژ، ضعف در موتور و شتاب خودرو نتوانست به این هدف برسد. میتسوبیشی اوتلندر در نمای جلوی بسیار ضعیف عمل کرده و در نسخه 2018 نیز که دچار فیس لیفت شد نتوانست آنچنان نظر مشتریان را جلب کند و بازار خودش را به کره ای های جذاب باخت.

از نظر کیفیت، تنها کابین و صندلی های میتسوبیشی اوتلندر کمی پیشرفت داشته اند. ولی در بقیه موارد نمی توان تعریفی از نسخ جدید خودرو داشت.

میتسوبیشی اوتلندر دارای دو نسخه هیبریدی به نام میتسوبیشی اوتلندر PHEV و نسخه بنزینی است که نسخه بنزینی از یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر استفاده می‌کند که توانایی تولید 170 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور دارد. میتسوبیشی اوتلندر PHEV نیز دارای دو موتور است که اولی یک موتور بنزینی 2 لیتری و دو می موتور الکتریکی است که در مجموع قابلیت تولید 203 اسب بخار را دارند. جعبه دنده هر دو مدل از نوع اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ محرک است.

قیمت جهانی میتسوبیشی اوتلندر PHEV حدود 28 هزار دلار است که در نسخه هیبریدی به 32 هزار دلار می رسد اما در ایران قیمت میتسوبیشی اوتلندر نسخه بنزینی حدود 580 میلیون تومان و قیمت میتسوبیشی اوتلندر نسخه هیبریدی 600 میلیون تومان است.

مزایا میتسوبیشی اوتلندر

معایب میتسوبیشی اوتلندر

قابلیت آفرود نسبی
سیستم صوتی با کیفیت

 

طراحی ساده کابین
کمبود آپشن نسبت به رقبا
بازده ضعیف و قدرت نامناسب پیشرانه
مصرف سوخت زیاد
طراحی ضعیف

 

11-  میتسوبیشی ASX

میتسوبیشی ASX,2018 تیپ 4، سقف پانوراما، 7 ایربگ، دنده پشت فرمان، کروز، کیلس استارتر، سنسور پارک عقب، 2 گرمکن، دوربین دنده عقب، رادار تصادف، دیلایت - شرکتی

 ASX کراس اوور شهری میتسوبیشی ژاپن است که از جدیدترین زبان طراحی کمپانی میتسوبیشی بهره می برد.  میتسوبیشی ASX در مجموع یک شاسی بلند کوچک شهری است که تم اسپرت دارد اما این اسپرت بودن فقط در ظاهر خودرو قابل رویت است ولی در بخش قوای فنی هیچ نشانی از اسپرت بودن و شتاب در خودرو دیده نمی شود. در کل باید گفت میتسوبیشی ASX بیشتر برای بانوان مناسب است به ویژه اینکه رنگ قرمز آن بیشتر برای قشر جوان و بانوان محبوب است.

 طراحی ظاهری ماشین و کیفیت مواد استفاده شده در داخل کابین میتسوبیشی  ASXمدل  2018 به نسبت رقبا کمی بهتر است. علاوه بر این همواره از این برند ژاپنی می توان انتظار خودروهایی با کیفیت بالا و استهلاک کم داشت که ASX هم از این قائده مستثنی نیست.

میتسوبیشی ASX مدل 2018 از یک پیشرانه 4 سیلندر به حجم 2 لیتر بهره می برد که با توجه به وزن 1560 کیلوگرمی و ابعاد کوچک خودرو کافی به نظر می رسد. این پیشرانه برای میتسوبیشی ASX جدید 148 اسب بخار قدرت و 197 نیوتن متر گشتاور را فراهم می کند. گیربکس میتسوبیشی ASX از نوع CVT هفت سرعته است که میانگین مصرف سوخت 8 لیتر در صد کیلومتر را داراست.

قیمت جهانی میتسوبیشی ASX مدل 2018 در اروپا حدود 20 هزار دلار است که مجهز به سیستم 4 چرخ محرک است اما قیمت میتسوبیشی ASX در ایران در حدود 450 میلیون تومان است.

مزایا میتسوبیشی ASX

معایب میتسوبیشی ASX

طراحی مناسب
ظاهر به روز تر نسبت به نسل قبلی
امکانات ایمنی بالا
کیفیت ساخت بالا
فضای بار مناسب
تعلیق و فرمان پذیری مناسب
 

طراحی ساده داخل خودرو
کابین نه چندان جادار
 
کمبود قطعات مصرفی

 

12- نیسان ایکس تریل


نیسان ایکس تریل,2017 فول شرکتی


نیسان برندی است که سال هاست در کشورمان شناخته شده است و کمتر از 4 سال است که نمایندگی رسمی نیسان به نام جهان نوین آریا در کشورمان تاسیس شده است. نیسان ایکس تریل 2018 جدیدترین محصول نیسان است که به تازگی وارد کشورمان شده است که به دلیل قوای فنی خوب و چهره جذاب و مدرن اش نظر مشتریان ایرانی را جذب کرده است.

نیسان ایکس تریل به عنوان یک کراس اوور شهری توانسته به خوبی از پس رقبا کره ایی و فرانسوی اش بربیاید و در نسل جدیداش با امکانات رفاهی بیشتری مثل سانروف پانوراما، اتو هلد، پیشگیری از تصادف، سیستم نگهدارنده خودرو در شیب، نمایشگر 7 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 8 بلندگو، آینه‌های جانبی برقی، صندوق عقب برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، کروز کنترل، هشدار نقاط کور، هشدار حرکت بین خطوط ؛ توانسته است با قیمت زیر 600 میلیون تومان اکثر خریداران را مجذوب خود کند.

نیسان ایکس تریل 2018 مجهز به یک پیشرانه 2.5 لیتری با توان تولید قدرتی معادل 171 اسب بخار است که از یک گیربکس اتوماتیک شیفت ترونیک هفت سرعتهCVT استفاده می کند. مصرف سوخت ترکیبی ایکس تریل حدود 8.3 لیتر است و در جاده تنها 6.6 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

 قیمت نیسان ایکس تریل 2018 در حدود 580 تا 600  میلیون تومان در بازار است که با توجه به یکسان بودن قوای فنی این خودرو با رنو کولئوس، تقریبا در یک کلاس قیمتی هم قرار می گیرند.

مزایا نیسان ایکس تریل

معایب نیسان ایکس تریل

طراحی زیبا و منطقی
تجهیزات رفاهی کامل
بازدهی بالای پیشرانه

قیمت بالا
خدمات پس از فروش محدود
قطعات گران

 

13- نیسان جوک


نیسان جوک,2017 اسپورت شرکتی

نیسان جوک یکی از زشت ترین کراس اوورهای کوچک شهری دنیا محسوب می شود  اما با این همه زشتی و عدم هماهنگی در طراحی خودرو، جزو با کیفیت ترین خودروهای تولیدی نیسان است. طراحی عجیب و غریب، چراغ های بزرگ و ظاهری شبیه به یک لاک پشت پیر  چیزی است که نیسان جوک د رنگاه اول به شما منتقل می کند. هرچند که از نظر بعضی ها هم نیسان جوک جذاب و تابو شکن است.

نیسان جوک در سه نسخه پلاتینیوم، اسپرت و اسکای پک در ایران قابل خریداری است که تفاوت‌هایی در بخش آپشن‌ و قیمت دارند. تجهیزات مشترک در این سه تیپ به شرح زیر است :

تجهیزات رفاهی از جمله کیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی و پرده‌ایBAS، مانیتور و دوربین دنده عقب، صفحه نمایش 5.8 اینچی، کروز کنترل، سقف پانوراما، آینه‌های جانبی دارای چراغ راهنما با قابلیت تنظیم برقی، چراغ‌های LED عقب ، دوربین 360 درجه، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، سیستم هشدار نقاط کور و آینه‌های جانبی تاشونده برقی، سیستم‌های ترمز ABS , EBD, ESP.

در نیسان جوک از موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی استفاده شده که می‌تواند 117 اسب بخار قدرت و 158 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT-XTRONIC به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کنند.

مزایا نیسان جوک

معایب نیسان جوک

 کیفیت ساخت بالا
عملکرد خوب پیشرانه
مصرف سوخت قابل قبول
ظاهر جذاب
رانندگی لذت بخش

 خدمات پس از فروش محدود در ایران
فضای داخلی کم
قیمت بالا
لوازم مصرفی گران


نمودار مقایسه محدوده قیمت شاسی بلندها


مقایسه قیمت شاسی بلندها


جمع بندی

لیست خودروهای شاسی بلند در بازار کشورمان بسیار زیاد است و ما در این مقاله سعی کردیم محبوب ترین و پرفروش ترین کراس اوورهای وارداتی را گردآوری کنیم. اما باید اشاره کرد که بعضی از شاسی بلندهای لوکس مانند لکسوس سریNX ، لندکروز، پرادو، فولکس واگن تیگوان، بورگوارد و محصولات برند DS به دلایلی مثل قیمت های بالای یک میلیارد(تویوتا و لکسوس و پورشه) و عدم تمایل مردم به برندهای جدید مثل دی اس و بورگوارد و نبود نمایندگی معتبر کمپانی مادر در ایران در این لیست قرار نگرفتند.

 

 

نویسنده : محمد علی زارع