مقایسه شاسی بلندهای محبوب اسپورتیج، توسان، میتسوبیشی ASX و ام جی GS

ما در سایت همراه مکانیک، شاسی بلندهای زیادی را مورد نقد و بررسی قرار داده ایم، اما در این مقایسه سعی کرده ایم یک مقایسه پرجستجو بین 4 خودروی کراس اوور مید سایز شهری (شاسی بلند سایز متوسط) انجام دهیم.

چهار خودرویی که هر کدام به یک کشور خاص تعلق دارند؛ از کیا  اسپورتیج و هیوندای توسان کره ایی گرفته تا میتسوبیشی ASX ژاپنی و ام جی GS دو رگه انگلیسی – چینی . هرکدام از این خودروهای شاسی بلند، یکی از بهترین های بازار پر رقابت کراس اوور ها هستند و همین دلیلی است که این خودروها را در کنار هم قرارداده ایم. در این مقاله با ما همراه باشید تا ببینیم که کدام کراس اوور شهری سایز متوسط در بازه قیمتی 380 تا 480 میلیون تومان بهترین انتخاب محسوب می شود.

میتسوبیشی ASX 2018، سامورایی نجیب :

/میتسوبیشی ASX,2018 تیپ 4، سقف پانوراما، 7 ایربگ، دنده پشت فرمان، کروز، کیلس استارتر، سنسور پارک عقب، 2 گرمکن، دوربین دنده عقب، رادار تصادف، دیلایت - شرکتی


میتسوبیشی در ایران، میان برندهای قدیم و با اصالت جای می‌گیرد، که با خودروهایی نظیر گالانت ، لنسر و پاجرو در بین ایرانیان خاطره ساز شده است. یکی از جدیدترین محصولات این خودروسازی ژاپنی که تازه به بازار ایران وارد شده است میتسوبیشی ASX است که یک شاسی بلند سایز متوسط شهری محسوب می شود.

میتسوبیشی ASX در ابتدای ورود به بازار ایران نتوانست بازار خوبی برای خود پیدا کند و مورد استقبال مردم ایران مورد قرار نگرفت. اما با توجه به وضعیت اخیر دلار و افزایش شدید قیمت خودروهای وارداتی، بازار دست دوم میتسوبیشی ASX هم رونق گرفت. طوری که انتخاب بعضی از خریداران خودرو در بازه قیمتی 250 میلیون تا 380 میلیون تومان، قطعا میتسوبیشی ASX در مدل های 2016 تا 2018 است. 

مدل فیس لیفت شده میتسوبیشی ASX در سال 2018 تغییرات خفیفی داشته است. این تغییرات شامل جلو پنجرۀ جدید، رینگ‌های جدید بزرگتر، تغییراتی در چراغ‌های جلو و عقب می شود که همگی زیبایی خودرو را دو چندان کرده است. اما در بخش فنی و موتوری خودرو، هیچ تغییری ایجاد نشده است.

طراحی ظاهری و جلو پنجره جدید خودروی ASX کمی شبیه به برادر بزرگتر خود یعنی اوتلندر است که از همان زبان طراحی خطوط بزرگ کرومی بهره می برد. اما در طراحی داخلی میتسوبیشی ASX بسیار ضعیف عمل شده است به طوری که باید بگوییم در مقایسه با هیوندای توسان و ام جی GS هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

فضای زیاد کابین و فرم مناسب صندلی‌ها، محیط راحتی را برای افراد قد بلند در ASX رقم زده است . اما فضا برای سرنشینان عقب اصلا مناسب نیست و گویی شما سوار یک ماشین هاچبک شده اید نه یک کراس اوورشهری!! فضای کابین میتسوبیشی ASX مدل 2018 بسیار باکیفیت و زیبا طراحی شده، که از نظر کیفیت، یک سرو گردن بالاتر از MG GS قرار دارد.

میتسوبیشی ASX,2018 تیپ 4، سقف پانوراما، 7 ایربگ، دنده پشت فرمان، کروز، کیلس استارتر، سنسور پارک عقب، 2 گرمکن، دوربین دنده عقب، رادار تصادف، دیلایت - شرکتی

میتسوبیشی  ASXاز یک پیشرانه چهارسیلندر با 2.0 لیتر حجم و 148 اسب بخار قدرت بهره گرفته است. عملکرد پیشرانه ASX در مقایسه با رقبای خود یعنی اسپورتیج و MG  حرفی برای گفتن ندارد ولی با توجه به حجم موتور و تنفس طبیعی بودن موتور قدرت خوبی را از خود نشان می دهد.

گیربکس CVT شش سرعته میتسوبیشی ASX از عوامل اصلی کندی این خودرو است که باعث شده قدرت خودرو کامل به چرخ ها وارد نشود.

شتاب گیری صفر تا 100 میتسوبیشی ASX در حدود 11 ثانیه است که به نسبت بقیه رقبا کمی کندتر عمل می کند ولی مصرف سوخت 8.8 لیتری آن از سه خودروی دیگر(توسان، سانتافه و ام جی GS) کمتر است . این خودرو هم بصورت تک دیفرانسیل و هم بصورت دو دیفرانسیل به همراه قفل دیفرانسیل قابل سفارش است. سواری میتسوبیشی ASX نرم و راحت است، و هندلینگ بهتری نسبت به رقبای کره ایی خود دارد.

میتسوبیشی ASX توانسته پنج ستارۀ ایمنی در تصادف اروپا را کسب کند، همچنین این ژاپنی ایمن دارای هفت عدد کیسه هوا (2 عدد جلو، 1 عدد زانویی برای راننده، 2 عدد جانبی جلو، 2 عدد پرده‌ای عقب) است که نسبت به رقبا کمی ایمن تر ظاهر شده است.اگر از ضعف میتسوبیشی ASX در طراحی داخلی بگذریم، این نجیب ژاپنی یکی از بهترین گزینه ها بین توسان ، اسپورتیج و MG GS  محسوب می شود که در استفاده های شهری عملکرد خوبی دارد و درواقع باید آن را یک کراس اوور جمع جور شهری در نظر بگیریم. 

میتسوبیشی ASX,2018 تیپ 4، سقف پانوراما، 7 ایربگ، دنده پشت فرمان، کروز، کیلس استارتر، سنسور پارک عقب، 2 گرمکن، دوربین دنده عقب، رادار تصادف، دیلایت - شرکتی


قیمت میتسوبیشی ASX مدل سال 2018 در ایالت آمریکا در نسخهLS  حدود 29 هزار دلار و برای نسخه فول تر یعنی XLS با قیمت 33 هزار دلار معامله می شود. در بازار ایران این سامورایی ژاپنی در نسخه فول 2018 با قیمت 435 میلیون تومان مبادله می شود که به نسبت رقبای کره ایی و چینی اش ارزان تر است.

مزایا میتسوبیشی ASX

معایب میتسوبیشی ASX

قیمت منطقی تر در بازار
کیفیت بالای قطعات مصرفی
هندلینگ مناسب در جاده های شهری

بازار بد خرید و فروش دست دوم
کمبود نمایندگی در کشور
فضای کم سرنشینان عقب


کیا اسپورتیج 2018:

کیا اسپورتیج,2017 سقف پانوراما، 6 ایربگ، کیلس استارتر، دوربین دنده عقب، 5 گرمکن، 2سردکن، درایو مد، شیب سنج، ESP، سیستم صوتی JBL، اتوهلد، موتور GDI - شرکتی
 نسل اول کیا اسپورتیج (2000 تا 2004)، از معدود پروژه‌های جذاب و موفق کمپانی کیا موتورز بود که با هدف جذب بازار کراس اوورهای شهری برای جذب مخاطب جوان، به خط تولید رسید. نسل اول کیا اسپورتیج به واسطه فروش بالای خود دربازار تشنه کره و آسیای شرقی، به سرعت توانست پا به جاده های کشورمان بگذارد، این محبوبیت باعث شد تمامی نسل های بعدی این خودرو هم در کشورمان حضور داشته باشند.


 نسل های بعدی کیا اسپورتیج به ترتیب در سال های 2005 تا 2010 و نسل سوم نیز از سال 2011 تا 2016 و جدیدترین نسل این کره ای جذاب در سال 2017 رونمایی شد.
شاید در نگاه اول طراحی خاص کیا اسپورتیج 2018 ، این تصور را به وجود بیاورد که این خودرو کمی عجیب تر از هموطن کره ای خود یعنی توسان جدید است؛ اما با دقت بیشتر متوجه می شوید که از لحاظ ابعاد و فاصله بین دو محور که بیانگر فضای داخل کابین است، دقیقا مشابه برادر خودش یعنی توسان  2018 فیس جدید است. 

از لحاظ ظاهری باید بگوییم طراحی این نسل شاید پس رفتی برای تیم طراحی کیا موتورز محسوب شود و به نظر می رسد هدف طراحان کیا برای طراحی نسل جدید کیا اسپورتیج تنها بازار چین بوده است به طوری که یک مدل فقط برای این بازار طراحی کرده اند.
طراحی نمای عقب و دماغه اسپورتیج فیس لیفت 2018 (اسپورتیج QL ) به شدت تغییر کرده است. چراغ‌های جلو حجیم شده اند و این تغییر نمایی کمیک یا کارتونی را به خودرو داده است. چراغ‌های عقب نیز به یکدیگر متصل هستند و کمی شکیل تراز طراحی جلوی خودرو به نظر می آیند.

کیا اسپورتیج,2017 سقف پانوراما، 6 ایربگ، کیلس استارتر، دوربین دنده عقب، 5 گرمکن، 2سردکن، درایو مد، شیب سنج، ESP، سیستم صوتی JBL، اتوهلد، موتور GDI - شرکتی

اجزای تشکیل دهنده فضای داخلی کابین کیا اسپورتیج از کیفیت خوبی برای یک خودرو کره ایی با قیمت اقتصادی برخوردار هستند. صندلی های کیا اسپورتیج 2018 از چرم مصنوعی با دوخت قرمز رنگ پوشیده شده اند که جلوه ایی کاملا اسپرت را به خودرو بخشیده است.
این صندلی ها راننده و سرنشینان را به خوبی در بر می گیرند. ارگونومی فضای اطراف راننده در حد بهترین هاست و از لحاظ فضای دید اطراف، بهتر ازرقیب خود یعنی MG GS  است.

از نظر تست رانندگی و هندلینگ، کیا اسپورتیج 2018 نسبت به سه رقیب خود چندان خوب عمل نکرده و افت شتاب اولیه خودرو در زمانی که 5 سرنشین درخودرو هستند محسوس است. اما کیفیت ترمزها بسیار عالی است و به موقع این خودروی 1700 کیلوگرمی را متوقف می کنند. بهتر است بگوییم سواری این خودرو در جاده های شهری بسیار عالی و راحت است ولی در مناطق کوهستانی سیستم فنربندی خودرو نتوانسته به خوبی از پس دفع ضربه های بیرونی به داخل کابین برآید.

قوای محرکه کیا اسپورتیج فیس لیفت شده در بازار ایران؛ مانند نسل های قبلی خود است که از یک موتور 2400 سی سی با توان قدرتی 181 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتون متربرخوردار است. گیربکس اسپورتیج از نوع 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ تیرونیک است.
 مصرف سوخت ترکیبی اسپورتیج در حدود 8.9 لیتردر هر صد کیلومتر و شتاب صفر تا صد این خودرو در شرایط ایده آل حدود 12 ثانیه است. 

قیمت کیا اسپورتیج 2018 در بازار امریکا برای تیپ پایه خود 27 هزار دلار و در فول ترین مدل که دارای موتور توربو دیزل است به 32 هزار دلار می رسد. قیمت این خودرو نیز در بازار معاملاتی کشور حدود 500 تا 530 میلیون تومان برای مدل کیا اسپورتیج فول نیوفیس     QLاست. 

مزایا کیا اسپورتیج

معایب کیا اسپورتیج

موتور پر قدرت و پر شتاب
امکانات رفاهی زیاد
بازار خوب فروش در در مدل های دست دوم
کیفیت بالای رانندگی

سیستم فنربندی خشک و اسپرت تر
فضای صندوق عقب کوچک
ظاهر نه چندان جذاب نسبت به رقبا
قیمت غیر منطقی در بازار


هیوندای توسان 2018:

 هیوندای توسان,2017 تک دیفرانسیل، 2 ایربگ، سقف پانوراما، کیلس استارتر، صندلی چرم، رینگ 18 - وارداتی

 این کره ای جذاب کشورمان یعنی هیوندای توسان فیس جدید ازمحبوب ترین کراس اوورها و از محبوب ترین خودروهای وارداتی بازار ایران محسوب می شود.

هیوندای توسان اولین با در سال 2004 وارد خط تولید هیوندای شد. این خودرو که کوچک‌تر از برادر بزرگترش سانتافه بود براساس پلتفرم مشترکی با کیا  اسپورتیج ساخته شد. نسل دوم هیوندای توسان در نمایشگاه فرانکفورت 2009 رونمایی شد که در برخی بازارها از جمله ایران با نام IX35 عرضه شد. 

نسل دوم هیوندای توسان با چند فیس‌لیفت تا سال 2015 روی خط تولید بود تا اینکه در اوایل سال 2016 نسل سوم این کراس‌اوور کره‌ای در نمایشگاه پاریس رونمایی شد. 

نسل جدید هیوندای توسان چند وقتی است که وارد بازار ایران شده است و توانسته است نظر خیلی ها را به خود جلب کند. در واقع توسان جدید همان سانتافه کوچک شده است که در فیس لیفت جدید طراحی شده توسط تیم هیوندای، شباهت بسیار زیادی به سانتافه 2015-2017 دارد.
طراحی کابین توسان جدید به اندازه‌ی استایل جذاب بیرونی اش خیره کننده نیست ولی حداقل از سه رقیب خود بهتر عمل کرده است. اگرچه استفاده زیاد از پلاستیک‌های خشک و بی کیفیت در کابین خودرو بسیار مشهود است ولی طراحی داخلی از سه رقیب اش مدرن تر ارزیابی می شود.
هیوندای توسان,2017 تک دیفرانسیل، 2 ایربگ، سقف پانوراما، کیلس استارتر، صندلی چرم، رینگ 18 - وارداتی


فضای عقب سرنشیان نیز به نسبت  اسپورتیج کمی بزرگ تر است اما همچنان فضای صندوق عقب چندان مناسب یک خانواده 4 نفره نیست و بسیار کوچک است.

کیفیت سواری توسان 2018 بهتر از رقیب اش اسپورتیج است و زمانی که سوار بر توسان نسل جدید می شوید؛ سیستم تعلیق و فنربندی خودرو کمی نرم تر از سایر رقبا به چشم می آید. 

توسان در بازار جهانی دارای سه موتور بنزینی، دیزل وهیبریدی است. نسخه‌ی توسان واردشده به ایران، از یک موتور 2000 سی سی تنفس طبیعی بهره می برد که حداکثر ۱۶۴ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد.متاسفانه موتور توسان از موتور خودروهای رقیب اش یعنی ام جیGS  و ASX حجم کمتری دارد ولی باید گفت به دلیل استفاده از یک گیربکس پیشرفته 6 سرعته تیپ ترونیک، توانسته همپای سه رقیب خود در جاده ها پیشتاز باشد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر هیوندای توسان ۱۱.۵ ثانیه است ولی میانگین مصرف سوخت ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که بسیار کم مصرف تر از رقبای خودش است. 

هیوندای توسان,2017 تک دیفرانسیل، 2 ایربگ، سقف پانوراما، کیلس استارتر، صندلی چرم، رینگ 18 - وارداتی


قیمت توسان 2018 در بازار اروپا از 27 هزار دلار شروع و به 31 هزار دلار ختم می شود اما در بازار کشورمان به دلیل تقاضای مشتریان برای خرید این خودرو جذاب کره ایی؛ حدود قیمت ها از 500 میلیون تومان شروع و حتی در مدل فول رادار خود به 540 میلیون تومان نیز می رسد.

مزایا هیوندای توسان

معایب هیوندای توسان

طراحی عالی و شیک
امکانات رفاهی بالا
امنیت بالا
کیفیت بالای ساخت

قدرت پایین پیشرانه
قیمت بسیار بالا و غیرمنطقی
کیفیت پایین کابین 



ام جی GS:

ام جی ام جی GS,2017 -

شاید بتوان گفت ام جیGS  پر قدرت ترین شاسی بلند بازار کشورمان است که از یک کشور چینی وارد جاده های ایران شده است. همان طور که می دانیم برند MG در اصل متعلق به انگلیس است که چند سالی است سهام آن به دست شرکت سایک موتورز چین افتاده است. اما برخی از مردم ایران همچنان برند MG را انگلیسی می دانند و حاضر هستند برای این ماشین چینی با کیفیت هزینه های بالایی حتی در حد 375 میلیون تومان را پرداخت کنند. 

متاسفانه مدل 2018 برای خودروی GS در چین تولید نمی شود و جای خودش را به محصول جدید به نام MG ZS  داده است .

از لحاظ طراحی ظاهری، MG از جدیدترین زبان طراحی خودش در مدل GS استفاده کرده است. جلو پنجره جدید با دماغه بزرگ و عظیم نمای جذاب و خشنی را به این دورگه چینی – انگلیسی داده است . با دقت به اندازه ابعاد خودرو متوجه می شوید این خودرو از اسپورتیج بزرگ تر است ولی زمانی که وارد کابین می شوید حس یک خودرو کوچک و هاچبک به شما منتقل می شود؛ متاسفانه مهندسان MG در مورد طراحی فضای داخلی خودرو و چیدمان داخلی، چندان دقت نکرده اند. در داخل خودرو از مواد پلاستیکی استفاده شده است که در کارکردهای بالا به صدا می افتد اما از نظر چیدمان کلیدها و دسترسی ها، طراحان MG حساست زیادی به خرج داده اند. اگرچه از نظر ما کابین خودرو چندان جذاب و زیبا کار نشده است و بسیار معمولی و اقتصادی است. با این وجود باید گفت که امکانات رفاهی زیادی در ام جی GS وجود دارد که سه رقیب اش فقط در مدل های فول از آنها بهره مند هستند.

ام جی ام جی GS,2017 -


 با توجه به چثه بزرگ تر از رقبا، ام جی GS هندلینگ و فرمان پذیری خوبی دارد و رانندگی با فرمان کاملا برقی اش حس خوبی را به شما منتقل می کند. از دیگر نکات مثبت ام جی GS عملکرد بی نظیر و بدون نقص سیستم ترمز آن است.
پیشرانه پرتوان 2 لیتری توربو 217 اسب بخاری ام جی GS به لطف گیربکس 6 سرعته دوکلاچه شتاب و کشش فوق العاده ای به خودرو بخشیده است. شتاب صفر تا صد این چینی پر توان حدود ۸.۵ ثانیه است که از هر سه خودروی دیگر پر شتاب تر و چالاک تر عمل می کند. فقط نکته مهم این است که شما باید همیشه از بنزین سوپر برای ام جی GS استفاده کنید وگرنه آسیب جدی به سرسیلندرها و پیستون خودرو وارد می شود و باید متحمل هزینه های سنگین بعضا تا 30 میلیون تومان شوید.

قیمت ام جیGS در بازار چین در سال 2017 حدود 128 هزار یوان بود ولی با توجه به قیمتی که در شرایط فعلی (مهر 97) در کشورمان پیدا کرده است برای مدل سال 2016 قیمتی حدود 250 تا 280 میلیون تومان در کارکرد زیر 30 هزار کیلومتر دارد. اما برای مدل صفر ام جی GS قیمت های عجیبی مانند 370 تا 390 میلیون نیز در بعضی آگهی ها مشاهده می شود. متاسفانه ام جی GS بازار خرید فروش فعالی ندارد و مردم ایران علاقه ای به خرید محصولات MG در این سال ها از خود نشان نداده اند.

مزایا ام جی GS

معایب ام جی GS

قدرت بالای و بی نظیر پیشرانه
لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی و آپشن های ایمنی
استاندارد بالای آلایندگی یورو 6
طراجی جذاب و جوان پسند

نگهداری سخت پیشرانه های توربو
قطعات یدکی کمیاب و گران
کیفیت پایین کابین
شبکه ضعیف خدمات پس از فروش


جدول مقایسه مشخصات توسان، اسپورتیج، میتسوبیشی ASX و ام جی GS


ام جی GS

میتسوبیشی ASX

کیا اسپورتیج

هیوندای توسان

ترمز و پایداری

سیستم تعلیق جلو مک فرسون و عقب بازوهای چندگانه مستقل
سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی
سیستم کنترل پایداری 
ESP  -CBC – ABS-EBD - EBA - EPB
سیستم کنترل خودرو در سراشیبی (
HDC)

ترمز عقب دیسکی و جلو دیسکی خنک شونده

 ABS - ASC - TCL – 
ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیبدار 
HSA))

سیستم پیشرفته کنترل کشش ATCC – ABS - EBD

سیستم کمکی کنترل حرکت در شیب‌ HAC
 سیستم کنترل پایداری الکترونیکی با امکان کنترل مجزای 4 چرخ - 
ABS - EBD

کیسه هوا

6 عدد (راننده و سرنشین جلو ، جانبی ، پرده‌ای)

7 عدد (راننده و سرنشین جلو ، جانبی ، پرده‌ای ، زانویی راننده )

6 عدد (راننده و سرنشین جلو ، جانبی ، پرده‌ای)

6 عدد (راننده و سرنشین جلو ، جانبی ، پرده‌ای)

سیستم صوتی

دوربین دید عقب با راهنمای پارک حساس به زاویه فرمان
صفحه نمایش لمسی 6/1 اینچی با قابلیت کنترل امکانات رفاهی داخل خودرو
سیستم رادیو پخش
Arkamys با 6 بلندگو و صدای 3بعدی و اتصال iPod , Aux , USB, Bluetooth و دارای حافظه داخلی
کنترل سیستم صوتی روی فرمان

سیستم صوتی حرفه‌ایRockford Fosgate با قابلیت پخش MP3 و DVD با ظرفیت 6 سی‌دی - 6 اسپیکر و 2 تیوتر
ساب‌ووفر
صفحه نمایش 7 اینچی
اتصال تلفن همراه از طریق هندزفری بلوتوث و قابلیت کنترل آن روی فرمان - 
USB

سیستم صوتی حرفه ای JBL با تکنولوژی Clari-Fi

رادیو و سی دی و بلوتوث

چراغ

چراغ های جلو زنونقابلیت تنظیم ارتفاع خودکارچراغ های جلو
شیشه شوی چراغ های جلو
سنسور روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو
چراغ های خوش آمدگویی و بدرقه
چراغ های مه شکن جلو و عقب
چراغ های روشنایی روز
چراغ های 
LED عقب

چراغ‌های جلو زنون با سیستم خودکار تنظیم ارتفاع نور - چراغ‌های عقب LED -

چراغ های زنون

چراغهای عقب LED ترکیبی
 چراغهای جلو
LED‌  
چراغ های 
LED با سیستم روشنایی در روز DRL و چراغ های مه شکن‌
سیستم روشنایی ورود به خودرو‌

 

آینه

آینه های جانبی برقی، جمع شونده و دارای گرمکن

گرمکن آینه‌های جانبی و شیشه عقب

 

چراغ های راهنما بر روی آینه های جانبی

صندلی

تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و تنظیم گودی کمر دستی
تنظیم دستی صندلی سرنشین جلو در 4 جهت
تنظیم زاویه صندلی های عقب
صندلی های عقب با پیکربندی 4:6 و قابلیت جمع شوندگی کامل
3 عدد پشت سری صندلی های عقب
صندلی های چرمی ضد لغزش و ضد خش

صندلی‌ها با ظرفیت 5 سرنشین با روکش چرمی
گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلو

گرمکن صندلی های جلو

‌گرم کن و سرد کن صندلی

سیستم تهویه

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه هوا برای سرنشینان عقب

سیستم تهویه مطبوع خودکار

تهویه دوگانه برای سرنشینان جلو

 

سیستم امنیتی و حفاظتی

قابلیت بسته شدن اتوماتیک شیشه ها و سانروف با قفل نمودن درب های خودروسیستم ورود بدون کلید با قابلیت استارت خودرو با دکمه

سیستم ایموبلایزر و ضد سرقت هشدار دهنده
سیستم ورود بدون کلید با قابلیت استارت خودرو با دکمه

 

کلید استارت

دیگر تجهیزات

پیشرانه توربوشارژ
دارای تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت
دارای پدال تعویض دنده از پشت فرمان
سیستم 
Start/Stop جهت بهینه سازی مصرف سوخت
قابلیت نگهدارنده خودرو در سربالایی
کروز کنترل
سنسور پارک عقب
رینگ آلومینیومی 18 اینچی
سانروف برقی
گرمکن شیشه عقب
تیغه های برف پاک کن
Boneless
آینه دید عقب الکتروکرومی
محفظه مخصوص قرار دادن عینک آفتابی
قابلیت تغییر رنگ نشانگرهای پشت آمپر مطابق با حالت گیربکس
ریل های سقف نقره ای رنگ
آنتن کوسه ای
رکاب های جانبی و اسپویلر عقب اسپرت
پدال های گاز و ترمز با روکش آلومینیومی
فرمان و سردنده چرمی

گیربکس CVT با قابلیت تعویض دستی در 6 مرحله و اهرم تعویض دنده روی فرمان
دیفرانسیل جلو با قابلیت تبدیل الکترونیکی آن به حالت دو دیفرانسیل
سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون اترات
سیستم اتصال عقب اتصال چندگانه
رینگ آلومینیومی
آینه داخل الکتروکرومیک با صفحه نمایش دوربین عقب
کروز کنترل
سردکن داخل محفظه داشبورد
شیشه‌های برقی
سنسور پارک بر روی سپر عقب
قفل کودک
سقف پانوراما

سیستم کمکی پارک
هشدار خروج از پارک به صورت دنده عقب
 سیستم تشخیص نقطه کور
شارژ بی سیم گوشی هوشمند
سانروف پانوراما
سیستم چهارچرخ متحرک
سیستم مدیریت پایداری 
VSM 
کروز کنترل اتوماتیک 
ACC  
دکمه درایو مد DMS  
شیفتر پشت فرمان
ترمز دستی الکترونیک

گرمکن فرمان
سنسور نور
ترمز پارک الکترونیکی
یخچال
سانروف پانوراما
آینه الکتروکرومیک
صفحه کیلومتر سوپر ویژن با ال سی دی رنگی 4.2 اینچی
باله عقب مجهز به چراغ ترمز
رینگ های آلومینیومی 18 اینچیسیستم شناسایی نقطه کور

سیستم کمکی پارک به وسیله سنسورهای عقب و جلو

قیمت بازار

380میلیون تومان

420 میلیون تومان

520 میلیون تومان

530میلیون تومان


جمع بندی:


در سالهای اخیر بازار شاسی بلندهای کامپکت پر از گزینه‌های جذاب و متنوع شده است. اگر اصلی‌ترین فاکتور شما برای خرید خودرو قیمت و ارزش است بهتر است به سمت هیوندای توسان 2018 و کیا اسورتیج بروید. اما اگر قدرت و امکانات رفاهی بهتری مد نظر دارید بهتر است انتخاب شما ام جیGS  باشد. در نهایت هم اگر دوست دارید خودروی با کیفیت ژاپنی سوار شوید پس انتخابی جز میتسوبیشی ASX ندارید. البته گزینه های دیگری مانند تویوتا راو 4 و بورگوارد X7  نیز وجود دارند که فعلا با این اوضاع قیمتی اصلا پیشنهاد نمی شوند.

مقایسه تصویری توسان، اسپورتیج، میتسوبیشی ASX و ام جی GS

مقایسه تصویری توسان، اسپورتیج، میتسوبیشی ASX و ام جی GS

مقایسه تصویری توسان، اسپورتیج، میتسوبیشی ASX و ام جی GS

مقایسه تصویری توسان، اسپورتیج، میتسوبیشی ASX و ام جی GS

مقایسه تصویری توسان، اسپورتیج، میتسوبیشی ASX و ام جی GS

مقایسه تصویری توسان، اسپورتیج، میتسوبیشی ASX و ام جی GS

مقایسه تصویری توسان، اسپورتیج، میتسوبیشی ASX و ام جی GS