رونیز مدل سال 1388 و ویتارا 2400 دنده‌ای کلاس5 تولید سال 1389 هر دو قیمتی حدود 75 میلیون تومان دارند و برای دوستداران شاسی بلندها می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

در ادامه به بررسی این دو خودرو پرداخته‌شده است.

نیسان رونیز دارای ظاهر زمخت و محکم ولی قیمتی ارزان بود و به همین دلیل در بدو ورود توجه جوانان را به خود جلب کرد. فروش زیاد این خودرو در ابتدای تولید در سال ۲۰۰۰ نشانگر محبوبیت این خودرو بود ولی این فروش در سال ۲۰۰۲ کمی کاهش یافت.

سوزوکی گرند ویتارا مشخصات متوسطی نسبت به سایر خودروهای لوکس دارد. این خودرو مخصوص جاده‌های ناهموار بوده و در سطح خود خودرویی مطمئن است. این خودرو در اولین حضور خود در سال ۱۳۸۶ در بازار ایران به دلیل قیمت مناسبی که داشت، با استقبال خوبی مواجه شد.

نقد و بررسی بیرون خودرو

بااینکه بیرون رونیز به‌طورکلی طراحی قدیمی دارد، اما دارای ویژگی‌های بسیار جالب‌توجه از قبیل گلگیرهای دارای برجستگی لاستیک، جلوپنجره مشکی و سقف بلندتر نسبت به بعضی از رقبا است.

طول خودروی رونیز برابر با ۴.۵۶ متر و ارتفاع آن حدود ۱۸۸ سانتی‌متر است. باربند آلومینیومی لوله‌ای آن حدود ۵۷  کیلوگرم وزن دارد و همچنین این خودرو دارای رکاب کناری لوله‌ای نیز هست که این موضوع باعث افزایش زیبایی خودرو شده است. خودروی رونیز دارای یک سبد جمع شونده به ظرفیت حدود ۱۴۴ کیلوگرم برای حمل لباس‌های خیس و کثیف و یا هر شی‌ء دیگری است.