آیا ترمز خودروی شما صدایی مانند جیر جیر تولید می کند؟ خودرو به یک سمت  کشیده می شود؟ و یا یه گدال بزرگ روغن در کف پارکینگ شما به وجود آمده است؟ تمام این عوامل نشانه ی وجود مشکل در سیستم ترمز است.

ترمز یک وسیله ی نقلیه یک بخش ضروری و مهم برای ایمنی خودرو و سرنشینان آن است. در حالی که سیستم ترمز به خودی خود قابل اعتماد است اما نیاز به تعمیر و نگه داری درست دارد. همچنین افزایش عمر خودرو معمولاً مشکلاتی را در سیستم ترمز به وجود می آورد.

ترمز چگونه کار می کند؟

سیستم ترمز بیشتر خودروهای مدرن کاسه ای یا دیسکی است. در ترمز دیسکی از یک روتور استفاده می شود که به کمک توپی چرخ، کالیپر، لنت های ترمز و یک سیستم هیدرولیک مقایسه بیمه و قیمت بیمه و بیمه عمر و خرید بیمه به سرعت باعث توقف  خودرو می شود.

هنگامی که پدال ترمز فشار داده می شود، سیستم هیدرولیک فشار و ضربه ی وارد شده بر روی پدال را انتقال می دهد در نتیجه کالیپر باعث می شود لنت ترمز بر روی روتور فشار وارد کند که باعث کاهش سرعت خودرو می شود و در نهایت باعث توقف آن می شود.

سیستم ترمز کاسه ای نیز در اصل همین کار را انجام می دهد. زمانی که پدال ترمز فشار داده می شود سیستم هیدرولیک این فشار را انتقال می دهد در نتیجه لنت های ترمز به کاسه ی چرخ می چسبد که به توپی چرخ متصل است. در نتیجه سرعت خودرو کاهش می یابد و خودرو متوقف می شود.

سیستم های ترمز مدرن بسیار قابل اعتماد هستند، اما این سیستم ها از قطعات بسیار زیادی درست شده اند که معمولاً احتیاج به تعمیر یا جایگزینی دارند.