اگر فردی دست به خیر باشید با این مبلغ می‌توانید بیش از 70 زوج جوان را به خانه بخت بفرستید یا شاید هم برای 30 نفر شغل ایجاد می‌کردید؛ اگر هم به علم و دانش علاقه‌ دارید می‌توانستید 50 مدرسه روستایی بسازید.

مطمئناً راه‌های بسیار زیادی برای خرج کردن این میزان پول وجود دارد: خرید مسکن در یک منطقه رویایی، کمک به امور خیریه، سفر دور دنیا؛ اما خرید یک دستگاه خودروی لوکس هم می‌تواند ایده جالبی باشد! به هر حال این روزها خیلی از افراد متموّل ترجیح می‌دهند با خرید خودروهای خاص و لوکس، ثروت خود را در خیابان‌های شهر به رخ همگان بکشند!

اگر خرید خودرو را به گزینه‌های دیگر بیمه عمر ترجیح داده‌اید باید بدانید که اخیراً یک دستگاه خودروی لوکس S655 از برند خوشنام آلمانی مرسدس‌بنز در یکی از سایت‌های خرید و فروش اتومبیل آگهی شده که مالک آن از خریداران مبلغ 2,200,000,000 تومان مطالبه کرده است.

مالک مرسدس‌بنز در این آگهی، خودروی مذکور را صفر کیلومتر و دارای پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری عنوان کرده اما به نظر می‌رسد تصویری که از این خودروی 2 میلیاردی ارائه شده تزئینی است.

نکته دومی که در این آگهی به چشم می‌خورد گاف شخص آگهی دهنده در انتخاب عکس این خودروست چراکه تصویر فوق مربوط به اتاق جدید مدل 2016 است اما سال ساخت 2012 عنوان شده است!

تصویر: تفاوت مدل 2012 و 2016

 

خبرنگار جام جم آنلاین تلاش کرد تا ضمن تماس با شماره تلفن همراه اعلام شده در این آگهی جزئیات خودروی مذکور  را جویا شود، اما پاسخی دریافت نکرد.

با توجه به سابقه چنین آگهی‌هایی به نظر می‌رسد که چنین خودرویی وجود خارجی ندارد و شخص آگهی دهنده با نیت آزار، خودنمایی و یا شناسایی افراد متمول و کشیدن نقشه های شوم برای آنان دست به این اقدام زده است.

پیش از ممنوعیت ورود خودروهای با حجم بیش از 2500 سی‌سی هم این قبیل خودروهای لوکس دارای وضعیت خاص بودند تنها با مجوز هیات دولت توانایی ورود به داخل کشور و شماره گذاری را داشتند که برای مثال می‌توان به خودروی فراری 8 میلیاردی واردشده توسط کشتی گیر معروف اشاره کرد.