به گزارش جام جم آنلاین ، در این روزها که خرید خودرو برای تعطیلات عیدانه، جنب‌وجوشی دوباره به بازار خرید و  فروش خودرو داده است بایستی در خرید خودرو برای مسافرت نکاتی را مدنظر قرار داد.

تعداد افراد خانواده: تعداد افراد خانواده بیانگر تعداد صندلی­ های لازم خودرو خواهد بود. به‌عنوان‌مثال خودرو کوپه برای خانواده دونفری می­تواند انتخاب مناسبی باشد ولی این خودرو به‌هیچ‌وجه برای یک خانواده 6 نفره مناسب نیست و بهترین انتخاب برای چنین خانواده­ای، خودروهای شاسی­ بلند می ­باشند.

فضای کافی: از ازآنجا که سفرهای بین‌شهری، عمدتاً اسباب و اثاثیه زیادی می­ طلبد لذا داشتن فضای کافی برای بار بسیار حائز اهمیت خواهد بود. انتخاب خودرو با صندوق‌عقب بزرگ‌تر در این مواقع انتخاب مناسبی خواهد بود.

راحتی سرنشینان: داشتن فضای کافی برای سرنشینان، سواری راحت، صندلی­های نرم و ... همگی از عوامل مؤثر بر راحتی بوده و در هنگام خرید باید به آن توجه داشت.

مسافت سفر: این مورد جزء مواردی است که در صورت کوتاه بودن مسیر، می­ تواند راحتی را در اولویت ­های پایین­ تری قرار دهد اما برای مسافت­ های طولانی، بی ­شک باید به فکر خودرویی راحت بود.

هزینه­ های نگهداری و تعمیرات: این هزینه­ ها شامل مواردی چون سوخت، تعویض روغن و ... بوده و در صورت بالا بودن می ­تواند هزینه ­های سفر را افزایش داده و از این رهگذر بار روانی منفی، به‌خصوص برای خانواده­ های با سطح درآمدی پایین تلقین خواهد نمود.

پشتیبانی و امداد: اگر به هر دلیل در طول سفر خودروی شما خراب‌شده و گروه پشتیبانی نیز برای خودرو وجود نداشته باشد، آن سفر تبدیل به یک خاطره در ذهن شما و خانواده ­تان خواهد شد.

برای جلوگیری از این امر باید خودرویی بخرید که اولاً احتمال خرابی پایینی داشته باشد و ثانیاً در صورت خرابی، پشتیبانی لازم از شرکت­های خدمات پس از فروش ارائه شود. در این مورد خاص می توان گفت که خودروسازهای داخلی عمدتاً دارای گروه پشتیبانی خوبی در روزهای پیک مسافرت می ­باشند.

سرعت: در دنیای امروز که برای بسیاری زمان ارزشمندترین دارایی است، بیمه عمر سرعت سفر نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این افراد به دنبال خرید خودروهایی پرسرعت هستند.

کیفیت جاده: اینکه شما می­خواهید از تهران تا تبریز و در بزرگراه رانندگی کنید و یا اینکه در مسیرهای کوهستانی طبیعت زیبای ایلام، در انتخاب نوع خودرو تأثیرگذار خواهند بود. چنانچه در مسیرهای کوهستانی و یا در بیابان از خودروی استفاده خواهید نمود، خرید خودروهای آفرود به شما پیشنهاد می ­شود.